Selasa, Mac 23, 2010

Baju Melayu Baju Kurung (BMBK) 2010

Selasa 16 Mac – Bertempat di Dewan Masjid Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah Kuantan (KIPSAS), Forum Baju Melayu Bertemu Baju Kurung anjuran PEMBINA Cawangan Pahang telah berjaya diadakan. Lebih daripada 50 peserta yang terdiri dari siswa siswi KIPSAS telah hadir bersama memeriahkan forum tersebut.

bmbk_01 bmbk_02

Antara objektif utama program adalah untuk memberi kesedaran tentang realiti masalah sosial di kalangan remaja serta mengemukakan contoh-contoh yang praktikal daripada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW tentang bagaimana muamalah sebenar antara wanita dan lelaki. Para panelis yang terdiri daripada Ustaz Mohd Ali Abdullah, Ustaz Norman Md Nor dan Puan Noorzaimen Abdul Kadir telah berjaya mengupas tajuk dengan baik dan bertepatan dengan realiti remaja hari ini.

bmbk_03 bmbk_05 bmbk_06 bmbk_07

Sesi soalan juga memberi ruang dan membuka peluang bagi para peserta mendapatkan jawapan untuk segala persolan tentang isu ini. Para peserta turut mengalu-alukan agar PEMBINA lebih kerap lagi mengadakan program di KIPSAS dalam usaha menyebarkan kefahaman tentang Islam yang sebenar kepada warga kampus.

bmbk_08 bmbk_09

Wallahulmusta’an

Tiada ulasan: